Informatii utile despre asigurari


-a hotarat: nu scapi de asigurarea de cutremur De la 1 ianuarie 2003 este prevazuta intrarea in vigoare a asigurarii obligatorii pentru locuinte impotriva avariilor provocate de cutremur, inundatii, alunecari de teren, incendii (riscul de tip „catastrofa”). Se pare ca in primul an proprietarii, persoane fizice vor plati o prima de asigurare in functie de valoarea impozabila declarata, urmand ca, ulterior, sa fie luate in calcul vechimea constructiei, tipul materialelor de constructie etc. Potrivit unui proiect de Ordonanta, CEC va infiinta o societate de asigurari speciala in acest scop, „Romania” SA. Pentru ca valoarea despagubirilor poate fi uriasa (2 miliarde dolari, la cutremurul din 1977), „Romania” SA se va reasigura la marii asiguratori mondiali pentru riscul de cutremur si inundatii, costurile fiind suportate, pentru inceput, de Banca Mondiala. Mai putini, dar mai buniNumarul asiguratorilor s-ar putea reduce cu cel putin jumatate anul viitor, considera Nicolae Crisan, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. CSA a elaborat normele pentru majorarea capitalului social minim al societatilor de asigurari – la 15 miliarde lei, pentru asigurari generale non viata (7 miliarde in prezent), 30 miliarde, asigurari generale inclusiv asigurari obligatorii (14 miliarde, in prezent), respectiv 21 miliarde, asigurari de viata (10 miliarde, in prezent). Termenul de varsare a capitalului este 30 aprilie 2003. Anul trecut, prin majorarea capitalului social minim, din 72 de asiguratori au mai ramas in piata doar 48. Dar, practic, piata este tinuta numai de 10 societati, acestea acoperind circa 85% din volumul primelor de asigurare. Reamintim ca, in acest an, mai multe societati de asigurari au fost plasate in regim de supraveghere speciala. Intre timp, au iesit din acest regim Astra, Petroas si Grup AS. La Metropol a fost numit un administrator special, iar ADAS este deja in procedura de faliment. Rosu pentru Carte VerdeCSA pregateste un pachet de norme pentru asigurarea obligatorie auto destinata transporturilor in strainatate („Carte Verde”) care, in principal, prevad constituirea unui fond de garantare. Fiecare societate care incheie acest tip de asigurare va varsa initial in acest fond cate 500.000 euro, dupa care contributia va fi de 5-10% din primele incasate anual. „Nu avem certitudinea ca actualul nivel al primelor de asigurare, desi a fost majorat recent, acopera despagubirile care se cer pentru „Cartea Verde”. Asiguratorii trebuie sa inteleaga ca e nevoie de bani pentru a face asigurari, s-au dus timpurile in care se traia de azi pe maine”, spune Nicolae Crisan, presedintele CSA. La inceputul anului, din cauza reclamatiilor primite din strainatate, Romania a fost pe punctul de a fi eliminata din sistemul „Carte Verde”. Este de asteptat ca noile norme sa duca la scaderea numarului de asiguratori (4-5 fata de 10 in prezent), dar si la cresterea primelor pentru Cartea Verde. Calculele arata insa ca transportatorul are costuri mai mari daca incheie asigurarea obligatorie la intrarea in fiecare tara de tranzit.


About Timisoara

asigurari-timisoara.ro
This entry was posted in Locuinte. Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *